Η διαδικασία εγγραφής και επικαιροποίησης στοιχείων των πολιτών που επιθυμούν να εμβολιαστούν είναι πολύ απλή και γίνεται στη διεύθυνση ehealth.gov.gr, είπε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευή του στην εφημερίδα «Real News».

Το μόνο που θα χρειαστούν οι ενδιαφερόμενοι είναι ο ΑΜΚΑ και οι κωδικοί τους στο Taxisnet, ενώ η σελίδα παρέχει και αναλυτικές οδηγίες για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές υπηρεσίες, πρόσθεσε.

Διαβάστε τη συνέντευξη του υπουργού στην εφημερίδα «Real News»

Με ποια διαδικασία θα εγγραφούμε στην λίστα για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού;

Όλοι ανεξαιρέτως οι Έλληνες πολίτες άνω των 18 ετών είναι στη λίστα για τον εμβολιασμό χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από πλευράς τους. Αυτό που τους ζητάμε είναι να εγγραφούν στην άυλη συνταγογράφηση και να επικαιροποιήσουν εκεί την διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Και ο λόγος που το ζητάμε είναι για να οργανώσουμε καλύτερα τα ραντεβού.

Η διαδικασία εγγραφής και επικαιροποίησης στοιχείων είναι πολύ απλή και γίνεται στη διεύθυνση ehealth.gov.gr. Το μόνο που θα χρειαστούν οι ενδιαφερόμενοι είναι ο ΑΜΚΑ και οι κωδικοί τους στο Taxisnet, ενώ η σελίδα παρέχει και αναλυτικές οδηγίες για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές υπηρεσίες.

Είναι υποχρεωτική η εγγραφή στο σύστημα για να εμβολιαστεί κάποιος ή οι υπηρεσίες που έχουν επιφορτιστεί τον εμβολιασμό αναζητούν τους πολίτες ανάλογα με την ομάδα προτεραιότητας που ανήκουν;

Η εγγραφή στην άυλη συνταγογράφηση δεν αποτελεί υποχρεωτική ενέργεια, αλλά συνιστά μια διαδικασία που θα μας ενδυναμώσει σημαντικά στο να πάμε ως κράτος στον πολίτη με μια πρόταση για ραντεβού ακριβή ως προς τον τόπο του εμβολιασμού. Γενικά, η φιλοσοφία μας είναι να ο πολίτης να επιβεβαιώσει – εφόσον, φυσικά, τον εξυπηρετεί – το ραντεβού που του προτείνουμε. Συνεπώς, το διπλό ραντεβού – και για τις δύο δόσεις – θα τους προτείνεται και οι πολίτες θα καλούνται να το επιβεβαιώσουν ή να μεταβάλουν το στοιχείο ή τα στοιχεία της πρότασης (ημέρα – ώρα – τόπο) που δεν τους εξυπηρετούν.

Πώς θα ολοκληρώνεται η οριστικοποίηση των ραντεβού από τους πολίτες;

Τα σημεία που έχουμε επιλέξει μέχρι στιγμής για την επιβεβαίωση των ραντεβού είναι η πλατφόρμα emvolio.gov.gr, τα φαρμακεία και τα ΚΕΠ. Η διαδικασία της επιβεβαίωσης έχει αρκετές ομοιότητες με ένα αεροπορικό check-in: προτείνεται μια θέση που μπορεί να αλλάξει από τον ενδιαφερόμενο με βάση τη διαθεσιμότητα. Η αλλαγή θα μπορεί να γίνει πριν από το πρώτο ραντεβού, αλλά αυτονόητα οι δυνατότητες αλλαγής θα περιορίζονται ανάλογα με τη διαθεσιμότητα.

Πέρα από τις παραπάνω δυνατότητες, όσοι πολίτες είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση θα μπορούν να οριστικοποιούν τα ραντεβού τους ακόμα και με ένα απλό SMS: στο μήνυμα που θα λαμβάνει ο πολίτης με τα προτεινόμενα ραντεβού θα του δίνεται η δυνατότητα να απαντήσει καταφατικά με έναν συγκεκριμένο τρόπο – πχ «ναι» ή «1». Τότε θα λαμβάνει νέο μήνυμα ότι η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς και μαζί θα αποστέλλεται και ο κωδικός για τον εμβολιασμό – το μόνο στοιχείο εκτός από την ταυτότητα που θα πρέπει να έχει μαζί του ο πολίτης όταν προσέλθει στο εμβολιαστικό κέντρο.

Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν αν ανήκουν σε κάποια από τις ομάδες προτεραιότητας για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού; Αν ναι με ποιον τρόπο;

Ναι, θα έχουν. Ο έλεγχος θα γίνεται στα προαναφερθέντα σημεία – το emvolio.gov.gr, τα φαρμακεία και τα ΚΕΠ. Μόνο με τον ΑΜΚΑ του, ο ενδιαφερόμενος θα μαθαίνει αν ανήκει στις ομάδες που εμβολιάζονται κατά προτεραιότητα και θα ενημερώνεται για τα ραντεβού που του προτείνονται. Επιπλέον, θα παρέχεται η δυνατότητα εξακρίβωσης με SMS στο 13034: όποιος θέλει να μάθει αν είναι η σειρά του να εμβολιαστεί θα μπορεί να στέλνει σε αυτό τον αριθμό μήνυμα με τον ΑΜΚΑ και το ονοματεπώνυμό του και θα λαμβάνει αυτόματα απάντηση.

Όπως ανέφερα και πριν, όποιος είναι εγγεγραμμένος και έχει σωστά καταχωρημένη την διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας του στην άυλη συνταγογράφηση θα λάβει χωρίς καμία καθυστέρηση πρόταση και για τις δύο δόσεις του εμβολιασμού που θα είναι η συντομότερη χρονικά και η εγγύτερη δυνατή στον τόπο κατοικίας του.

Εάν κάποιος, για οποιαδήποτε λόγο δεν προσέλθει στο ραντεβού του για το εμβόλιο χάνει τον εμβολιασμό;

Η διαδικασία του εμβολιασμού είναι ένα τεράστιο στοίχημα για κάθε χώρα – είναι η δυσκολότερη άσκηση εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Στόχος είναι τα ραντεβού που κλείνονται να διεξάγονται όταν και όπου έχουν οριστεί, γιατί με αυτό τον τρόπο θα πετύχουμε γρηγορότερα το στόχο μας της προστασίας της κοινότητας από τον κορονοϊό και την επιστροφή μας στην κανονικότητα, χωρίς να χάσουμε φιαλίδια εμβολίου τα οποία σε καμία περίπτωση δεν περισσεύουν.

Από πλευράς μας κάνουμε ό,τι μπορούμε ώστε να διευκολύνουμε τους πολίτες. Φυσικά,  το αποτέλεσμα που όλοι επιθυμούμε απαιτεί τη συνεισφορά όλων. Και αυτή η συνεισφορά σημαίνει ανταπόκριση για την οριστικοποίηση των ραντεβού, έγκαιρη προσέλευση για τον εμβολιασμό και τήρηση των αναγκαίων μέτρων προστασίας μέχρι να προχωρήσει επαρκώς η διαδικασία.

Τα φαρμακεία που εμπλέκονται στην όλη διαδικασία; Θα είναι μόνο για τα ραντεβού η σε δεύτερο χρόνο θα μπορούν να εμβολιάζουν και πολίτες για παράδειγμα σε απομακρυσμένες περιοχές;

Με βάση το σχεδιασμό μας, η αποστολή των φαρμακείων αφορά στο κλείσιμο των ραντεβού. Η επιλογή αυτή έγινε για να διευκολύνουμε όσους συμπολίτες μας δεν έχουν ψηφιακές δεξιότητες. Γενικά, η φιλοσοφία μας είναι να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατό πόρο, κάθε πιθανή δομή που θα μας επιτρέψουν να κινηθούμε με μεγαλύτερη ταχύτητα, αρκεί να πληρούν όλες τις προδιαγραφές χωρίς καμία έκπτωση. Όσο θα προχωρά η διαδικασία και θα προστίθενται – ευελπιστούμε – και νέα εμβόλια, θα προβαίνουμε και στις αντίστοιχες παρεμβάσεις στον σχεδιασμό μας, ώστε να τον επιταχύνουμε και να τον κάνουμε αποδοτικότερο.

Πέρα από την διαδικασία για τον εμβολιασμό τι άλλο τρέχετε αυτή την περίοδο στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης;

Αν και αυτή την περίοδο επικεντρωνόμαστε στον εμβολιασμό, την προηγούμενη εβδομάδα προχωρήσαμε δύο σημαντικές πρωτοβουλίες, τη δημιουργία της εφαρμογής του gov.gr για κινητά τηλέφωνα και το data.gov.gr, την πλατφόρμα για τα ανώνυμα δεδομένα του Δημοσίου, ενώ την τελευταία εβδομάδα του χρόνου θέσαμε σε πιλοτική λειτουργία τα ψηφιακά ραντεβού με τα προξενεία μέσω του myConsulLive.gov.gr, μια πλατφόρμα που αισιοδοξούμε ότι θα φέρουν πιο κοντά στην πατρίδα τους Έλληνες του εξωτερικού.

Παράλληλα, εργαζόμαστε πάνω σε πολλαπλές πρωτοβουλίες και σύντομα αρκετές θα είναι ώριμες ώστε να τις ανακοινώσουμε. Μια τέτοια υπηρεσία είναι το Know Your Customer, το οποίο θα διευκολύνει τις συναλλαγές μας με τις τράπεζες και, αργότερα, άλλους φορείς. Μέσω της πλατφόρμας οι πολίτες θα μπορούν να γνωστοποιούν – εφόσον το επιθυμούν – προς τον φορέα που τα ζητά προσωπικά τους στοιχεία για τα οποία μέχρι τώρα έπρεπε να προσκομίζουν τα σχετικά δικαιολογητικά αυτοπρόσωπα.