Γυμνάσια – Λύκεια: Πρεμιέρα για τα δια ζώσης μαθήματα – Ποια γυμνάσια θα μείνουν κλειστά (video)

Ανοίγουν αύριο, Δευτέρα, 1η Φεβρουαρίου, τα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας για να υποδεχθούν και πάλι, μετά από δυόμιση μήνες, τους μαθητές.

Εξαίρεση αποτελεούν τα λύκεια που βρίσκονται στις «κόκκινες» περιοχές, που θα συνεχίσουν την τηλεκπαίδευση, αλλά και όποια γυμνάσια, σε αυτές τις περιοχές, συστεγάζονται με λυκειακές τάξεις. Αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν πως σε αυτές τις περιπτώσεις, το λύκειο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του γυμνασίου, με ενιαία δομή που δεν μπορεί να διαχωριστεί, με αποτέλεσμα το λύκειο που οφείλει να είναι κλειστό, να συμπαρασύρει αναπόφευκτα και το γυμνάσιο.

Ωστόσο, οι ίδιοι επισημαίνουν ότι τα σχολεία αυτά είναι ελάχιστα σε όλη τη χώρα, κυρίως σε χωριά και, μάλιστα, κάποια από αυτά βρίσκονται σε περιοχές που δεν είναι στο «κόκκινο».

«Γυρίζουμε στα θρανία τηρώντας τα μέτρα, μαθαίνουμε ασφαλείς», ήταν το μήνυμα της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκης Κεραμέως, κατά την ανακοίνωση του ανοίγματος γυμνασίων και λυκείων.

Τα μέτρα κατά του κορονοϊού

Μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να τηρήσουν τα γνωστά μέτρα πρόληψης, δηλαδή: υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, χρήση αντισηπτικών και τακτικοί αερισμοί των χώρων.

Τα διαλείμματα θα γίνονται ανά ομάδες μαθητών, ενώ σταθερές θα είναι οι ομάδες των μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες.

Σχολαστικοί αναμένεται να είναι οι καθαρισμοί όλων των χώρων των σχολείων, ενώ ειδικά μέτρα έχουν ληφθεί για την προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήση μουσικών οργάνων κλπ.

Οι σχολικές γιορτές θα γίνονται επίσης με μέτρα και οι σχολικές επισκέψεις ή οι περίπατοι θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

Υπενθυμίζεται, ότι οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι του ΕΟΔΥ στα σχολεία θα συνεχιστούν. Παράλληλα, συνεχίζει να είναι σε λειτουργία η ειδική πλατφόρμα για το κλείσιμο ραντεβού από εκπαιδευτικούς, μαθητές και μαθήτριες άνω των 16 (edu.testing.gov.gr).

Όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Παιδείας, ο έλεγχος αυτός χρησιμεύει προκειμένου να υπάρχει μία καλύτερη επιδημιολογική εικόνα των σχολείων.

Ειδικότερα, στην τελευταία ενημέρωση του υπουργείου Υγείας για την πορεία του κορονοϊού της χώρας, την Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου, επισημάνθηκαν οι εννέα συστάσεις για τη λειτουργία των γυμνασίων και λυκείων.

Ειδικότερα, θα πρέπει να λαμβάνονται τα μέτρα όπως και στα δημοτικά Σχολεία, ως ακολούθως:

1. Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται πλήρως για τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη της λειτουργίας τους.

2. Τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν πλήρως ανοικτά για τουλάχιστον 15 λεπτά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των σχολικών γευμάτων καθώς και μετά την αποχώρηση των μαθητών.

3. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά.

4. Οι κοινόχρηστοι χώροι (βιβλιοθήκες, τουαλέτες, σχολικά γυμναστήρια) θα πρέπει να αερίζονται συνεχώς και πλήρως, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται από διαφορετικές ομάδες ατόμων.

5. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η πρόσβαση για το άνοιγμα των παραθύρων (ειδικά σε περιπτώσεις, που βρίσκονται σε ψηλότερα σημεία για λόγους ασφαλείας) και επίσης ότι τα ανοίγματα των συστημάτων εξαερισμού δεν παρεμποδίζονται με κανέναν τρόπο, πχ κρεμασμένες αφίσες κ.λπ.

6. Σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες η επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να μετριαστεί ανοίγοντας τα παράθυρα, που βρίσκονται άνωθεν των θερμαντικών σωμάτων.

7. Σε περίπτωση λειτουργίας κλιματισμού όλα τα υφιστάμενα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού θα πρέπει να ρυθμιστούν στο μέγιστο ποσοστό εισαγωγής νωπού αέρα. Το άνοιγμα των παραθύρων συνιστάται για τη βέλτιστη ανανέωση του εσωτερικού αέρα. Για τη χρήση συστημάτων κλιματισμού υπενθυμίζονται και οι συστάσεις των (α) και (β) σχετ. εγκυκλίων.

8. Εάν υφίστανται πόρτες πυρασφάλειας, αυτές θα πρέπει να παραμένουν κλειστές, να μην αξιοποιούνται ως ανοίγματα για τον αερισμό του κτιρίου και να χρησιμοποιούνται όπως προβλέπεται από το σχέδιο πυρασφάλειας του κτιρίου.

9. Για λόγους αποφυγής της διασποράς του ιού τονίζονται τα ακόλουθα:

Το άνοιγμα αποκλειστικά των εσωτερικών θυρών των αιθουσών θα πρέπει να αποφεύγεται καθώς υπάρχει κίνδυνος μεταφοράς αερολυμάτων από τη μία αίθουσα στην άλλη μέσω των διαδρόμων. Για το λόγο αυτό απαιτείται και το παράλληλο άνοιγμα των παραθύρων και της εσωτερικής πόρτας της αίθουσας.

Το άνοιγμα των παραθύρων αποκλειστικά σε θέση ανάκλισης δεν εξασφαλίζει τον επαρκή αερισμό της αίθουσας, ακόμη κι αν διατηρούνται σε αυτή τη θέση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Σε κάθε περίπτωση, και για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας, οι συστάσεις της παρούσας θα πρέπει να εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το σύνολο των συστάσεων για την προστασία από την εξάπλωση του κορωνοϊού SARS CoV-2  (υγιεινή των χεριών, χρήση μάσκας κλπ).

Επίσης συνιστάται  η μεταφορά και η παραλαβή παιδιών από / προς το σχολείο να γίνεται κατά το δυνατόν από ένα σταθερό πρόσωπο αναφοράς ή ένα άτομο της κατοικίας του παιδιού.

Δείτε το video με όλη την τελευταία ενημέρωση του υπουργείου Υγείας, την Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου:

Διαγωνίσματα, βαθμολογίες, απουσίες

Θέμα προς επίλυση αποτελεί ο τρόπος βαθμολόγησης του Α’ τετραμήνου. Το υπουργείο Παιδείας, με σχετικές εγκυκλίους, προβλέπει τη μεταφορά των διαγωνισμάτων του Α’ τετραμήνου στο Β’ τετράμηνο, σε περίπτωση που δεν καταστεί εφικτή η γραπτή δοκιμασία δια ζώσης εγκαίρως.

Αυτό σημαίνει ότι οι βαθμολογίες του Α΄τετραμήνου μπορεί να διαμορφωθούν και χωρίς την ύπαρξη διαγωνίσματος, αλλά με βάση την απόδοσή τους στην τάξη (φυσική και ηλεκτρονική) και από τα τεστ που έδωσαν στις τάξεις δια ζώσης.

Επίσης, προβλέπεται η μη κατάθεση βαθμολογίας για κάποιο μάθημα ή κλάδο μαθήματος που για οποιονδήποτε λόγο ενδεχομένως διδάχθηκε λιγότερο από δέκα ώρες στο Α’ τετράμηνο και με την προϋπόθεση ότι, αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα, οι διδάσκοντες δεν διαθέτουν επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση της επίδοσης των παιδιών.

Όσο αφορά στην καταχώρηση των απουσιών, το υπουργείο έχει διευκρινίσει ότι θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (δεν προσμετρώνται οι απουσίες λόγω τεχνικών ζητημάτων και ασθενείας) και ότι ο χαρακτηρισμός της φοίτησης των μαθητών και μαθητριών θα εξεταστεί στο τέλος του Β’ τετραμήνου.

Προηγούμενο άρθροΠΙΟΠ: Διαδικτυακή συζήτηση για τη λίμνη Στυμφαλία – Το αποτύπωμά της στον πολιτισμό
Επόμενο άρθροΓεωργιάδης: «Όσο υπάρχει κίνδυνος θανάτων θα πηγαίνουμε σε μέτρα ακορντεόν»