Η πρώτη φάση του διαγωνισμού, ήδη, έχει ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο

To υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Έργο Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ, μήκους 22,5 χλμ και κατασκευαστικού κόστους 205 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο ΣΔΙΤ.

Η πρώτη φάση του διαγωνισμού, ήδη, έχει ολοκληρωθεί και το αμέσως προσεχές διάστημα θα ξεκινήσει η επόμενη, με στόχο έως το τέλος του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.

Όπως τονίζει, σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών, είναι η πρώτη φορά μετά από δεκαετίες συζητήσεων που κατατίθεται μία μελέτη για έγκριση, η οποία αφορά αυτόν τον πολύπαθο οδικό άξονα.

Σύντομα θα ακολουθήσουν το τμήμα Κίσσαμος-Ηράκλειο που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμβασης Παραχώρησης και οι μελέτες για τη βελτίωση των υπαρχουσών παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων.

Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθούν:

– Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

– Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και άνετες μετακινήσεις, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.

– Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.

– Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.

– Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά.

Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξή και λειτουργία του, προσφέροντας τη συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.

«Σύμφωνα με τον σχεδιασμό και την καθοδήγηση του υπουργού, Κώστα Καραμανλή, στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάναμε το πρώτο σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του μεγάλου αυτού έργου και φυσικά για τον ΒΟΑΚ δεν σταματάμε εδώ. Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, έθεσε ως στόχο να δώσουμε στην Κρήτη τον δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη», τόνισε, σε δήλωσή του, ο γγ Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης.