«Δίνουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο πίσω στους φυσικούς του κατόχους», τόνισε ο πρωθυπουργός – Σήμερα η ολοκλήρωση της συζήτησης και η ψήφιση των προωθούμενων διατάξεων
Στην τελική κοινοβουλευτική ευθεία εισέρχεται το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, την ελεγχόμενη είσοδο στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας καθώς σήμερα αναμένεται η ολοκλήρωση της συζήτησης και ψήφισης των προωθούμενων διατάξεων.

Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή για τα Πανεπιστήμια

«Στις σχολές δεν μπαίνει η αστυνομία, μπαίνει η Δημοκρατία», τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Υπάρχουν ρυθμίσεις που αντιμετωπίζουν προβλήματα δεκαετιών, άλλες οι οποίες υπηρετούν ζητήματα του παρόντος και άλλες που ανοίγουν ορίζοντες στο μέλλον. Το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα διαθέτει και τα τρία αυτά χαρακτηριστικά. Γιατί απαντά με τόλμη στο διαχρονικό πρόβλημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων. Καθιερώνει ένα σύγχρονο τρόπο για την εισαγωγή και επιλογή των σπουδών και αναβαθμίζει συνολικά την ανώτατη εκπαίδευση, συγχρονίζοντάς την με τις ανάγκες και τον βηματισμό του 21ου αιώνα» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή, στη συζήτηση του νομοσχεδίου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.

«Οι μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου κινούνται σε τέσσερεις σαφείς κατευθύνσεις. Διασφαλίζουν τη στοιχειώδη ικανότητα των υποψηφίων φοιτητών να ξεκινήσουν τις σπουδές τους θεσπίζοντας ελάχιστη βάση εισαγωγής σε κάθε σχολή. Ένα όριο μάλιστα που θα καθορίζουν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα.

Οδηγούν τον ενδιαφερόμενο να φοιτήσει εκεί που πραγματικά επιθυμεί, αντί να καταλήγει, τυχαία πολύ συχνά, σε ένα τμήμα από το οποίο είναι πολύ πιθανό ποτέ να μην αποφοιτήσει. Ενισχύοντας την παράλληλη οδό της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

H δευτερολογία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη

Δευτερολογία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή για τα Πανεπιστήμια

Οι ρυθμίσεις του παρόντος νομοσχεδίου θέτουν χρονικό όριο στις σπουδές, με ένα πρόσθετο περιθώριο 2-3 ετών πέραν της κανονικής διάρκειάς τους προβλέποντας όμως και ειδικές πρόνοιες για εργαζόμενους φοιτητές αλλά και όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

Οι ρυθμίσεις στέκονται με ωριμότητα και θάρρος απέναντι στην ανομία που πολιορκεί εδώ και χρόνια τα πανεπιστήμια μας. Καθιερώνουν πειθαρχικό πλαίσιο και ελεγχόμενη είσοδο», πρόσθεσε ο πρωθυπουργός.

Με δύο λόγια οι μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου που συζητούμε σήμερα, όπως είπε κινούνται σε 4 σαφείς κατευθύνσεις:

  • Διασφαλίζουν στοιχειώδη ικανότητα των υποψηφίων φοιτητών να ξεκινήσουν σπουδές. θεσπίζοντας ελάχιστη βάση εισαγωγής για κάθε σχολή. Ένα όριο που καθορίζουν τα ίδια τα ΑΕΙ
  • Οδηγούν τους ενδιαφερόμενους να φοιτήσουν εκεί που πραγματικά επιθυμούν αντί να καταλήγει τυχαία σε ΑΕΙ που ενδεχομένως να μην αποφοιτήσει.
  • Οι ρυθμίσεις θέτουν χρονικό όριο στις σπουδές με ένα πρόσθετο περιθώριο 2 ή 3 ετών προβλέποντας όμως και ειδικές πρόνοιες για εργαζόμενους φοιτητές και όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
  • Οι ρυθμίσεις στέκουν με ωριμότητα και θάρρος απέναντι στην ανομία που πολιορκεί τα πανεπιστήμια μας. Καθιερώνουν θεσμικό πλαίσιο και όπου εκδηλώνεται ιδιαίτερη βία και παραβατικότητα θα λειτουργούν ειδικές ομάδες άοπλων αλλά εκπαιδευμένων αστυνομικών.

Όλα αυτά δεν προέκυψαν τυχαία αλλά ως αντίδραση σε ανορθολογικό καθεστώς που επιβάλλει την καθήλωση.

Σήμερα 8 στους 10 νέους εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Φέτος είχαμε 81 χιλιάδες εισακτέους από τα 103 χιλιάδες παιδιά.

Την ίδια ώρα από τα πανεπιστήμια αποφοιτούν όλο και λιγότεροι. Οι πτυχιούχοι σε σχέση με τους εισακτέους είναι μόλις 9%. 3 στους 10 είτε γίνονται αιώνιοι φοιτητές είτε αλλάζουν πορεία.

Ταυτόχρονα διευρύνονται έτη μέσης διάρκειας σπουδών. Τα 4 χρόνια γίνονται 7.

Πολλοί απ αυτούς που καταφέρνουν να αποφοιτήσουν δεν ορθοποδούν καθώς η ανεργία είναι στα ύψη. Κι όμως την ίδια στιγμή το 36% των ελληνικών επιχειρήσεων μας λέει ότι μας ζητά αλλά δεν βρίσκει στελέχη που θέλει που σημαίνει ότι υπάρχει προφανέστατη αναντιστοιχία μεταξύ του τι ζητά η αγορά εργασίας και τι προσφέρουν τα πανεπιστήμια.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στα πανεπιστήμια μεσουρανούν εξαιρετικοί επιστήμονες.

Είναι καιρός να δούμε κατάματα την αλήθεια και να πιάσουμε το νήμα της εκπαίδευσης από την αρχή. Θα πρέπει οι σχολές να συναντηθούν ξανά με τον αληθινό τους προορισμό. Τα παιδιά να ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν και να κατευθυνθούν στις επιλογές που θέλουν.

Οι σπουδές να αποκτήσουν ενδιαφέρον και νόημα και στο πτυχίο να καθρεφτίζονται γνώσεις και δεξιότητες που θα εγγυώνται μια επαγγελματική σταδιοδρομία.

Μιλώντας στην Βουλή για το πανεπιστημιακό άσυλο έλεγα επί λέξη τα εξής: η πρόοδος προϋποθέτει ηρεμία ασφάλεια και κανόνες. Η θέση μας αποτελεί ισχυρή βούληση ότι στην χώρα μας υπάρχει Δημοκρατία που δεν επιτρέπει στους λίγους να επιβάλλουν τις απόψεις τους στις πολλές. Εκτός από τις ανώνυμες προσωπικότητες υπάρχει και ο επώνυμος φοιτητής.

Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά δεν θα άλλαζα τίποτα. Θα πρόσθετα ότι η κατοχύρωση ελεύθερης διακίνησης ιδεών βρίσκει σήμερα το ισοδύναμό της. Όχι μόνο γιατί οι διατάξεις για το άσυλο έπρεπε να συμπληρωθούν ώστε να καταστούν λειτουργικές όσο γιατί γύρω από το νομοσχέδιο αναμετρώνται 2 διαμετρικά αντίθετες αντιλήψεις για το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο.

Δική μας επιδίωξη να δώσουμε πίσω το πανεπιστήμιο στους πραγματικούς τους κατόχους: καθηγητές, φοιτητές.

Να το κάνουμε και πάλι κυψέλη ιδεών και έρευνας με ελευθερία και ασφάλεια και όχι νησίδα που καταργούνται οι κανόνες της Δημοκρατίας.

Απέναντι σε αυτή την πρόταση τι λέτε; Προτείνετε την καθήλωση και την στασιμότητα… βαφτίζετε ακτιβισμό την παραβατικότητα.

Πρώτη δέσμη αλλαγών αφορά φοίτηση και εισαγωγή στην 3βάθμια εκπαίδευση ενώ η δεύτερη τολμά να ρυθμίσει ζητήματα ασφάλειας και ακαδημαϊκής ελευθερίας.

Εξηγήσαμε τα αυτονόητα: δεν είναι δυνατόν να έχουμε φοιτητές με γνώσεις που βαθμολογούνται με 1 και 2. Αυτό θα σταματήσει. Αντίθετα είναι σωστό τα ίδια τα ΑΕΙ να καθορίζουν βάσεις εισαγωγής δίνοντας βάρος στα μαθήματα με σημασία για τον συγκεκριμένο τομέα και ελάχιστο όριο το 8,5 που δίνει εγγύηση ποιότητας. Δεν αιφνιδιάζουμε κανένα. Αποτελεί βασική προεκλογική δέσμευση που κάνουμε πράξη.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε ότι «δεν είναι λογικό ένας υποψήφιος να εισάγεται σε ένα αδιάφορο τμήμα επειδή απλά το σημείωσε στο μηχανογραφικό. Πρέπει να τον κατευθύνουμε εκεί που πραγματικά θέλει.

Όποιος εισάγεται στο πανεπιστήμιο πρέπει κάποια στιγμή και να το τελειώνει διαφορετικά γίνεται προθάλαμος υποψηφίων ανέργων με τμήματα φαντάσματα που στοιχίζουν πολύ περισσότερο στην νεολαία. Η αποκατάσταση της πραγματικότητας είχε ξεκινήσει όμως η προηγούμενη κυβέρνηση επανέφερε καθεστώς ψεύτικου ονείρου.

Η δεύτερη τομή του νομοσχέδιο δρομολογεί επαναφορά ομαλότητας και ελευθερίας στους χώρους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το επιχειρεί με ολοκληρωμένο πλαίσιο για πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας και ανομίας.

Την ευθύνη θα έχει η μονάδα ασφάλειας και προστασίας που θα υπάγεται απ ευθείας στον πρύτανη και αντιπρύτανη. Θα πλαισιώνεται όμως και από μια νέα δομή: την ομάδα προστασίας πανεπιστημιακού ιδρύματος. Ένα σώμα που θα συγκροτείται από στελέχη Ε¨ΛΑΣ χωρίς όπλα αλλά με ειδική εκπαίδευση. Αν και τώρα η ΕΛΑΣ μπορεί να επεμβαίνει, η δράση εντός πανεπιστημίων παραμένει ευαίσθητη. Θα συνεργάζεται με τον πρύτανη και την συμβουλευτική επιτροπή που θα μελετά το σχέδιο ασφάλειας κάθε πανεπιστημίου. Το σχέδιο προβλέπει και την ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ.

Ώστε να πάψουν οι αίθουσες φοιτητών να μετατρέπονται σε γιάφκες περιθωριακών και ορμητήρια παραεμπορίου. Οι σχολές θα κλείσουν την πόρτα στην ανομία και θα ανοίξουν πόρτα στην ελευθερία.

Οι νέες ρυθμίσεις εισάγουν σύγχρονο πλαίσιο πειθαρχικών κανόνων γιατί και η ακαδημαϊκή ειδικότητα δεν μπορεί να είναι άλλοθι για παραβατικότητα. Καθηγητής και φοιτητής δεν μπορεί να εξαιρείτε όταν συμμετέχουν σε επεισόδια. Κανένα τάγμα εφόδου δεν έχει θέση στον κόσμο προόδου».

Ο πρωθυπουργός συνέχισε λέγoντας: «Γύρω από αυτές τις θέσεις αναπτύχθηκαν παραπλανητικές τοποθετήσεις, ότι δήθεν όλοι οι πρυτάνεις διαφωνούν. Όχι. Όλοι συμφωνούν στο πρόβλημα. Ορισμένοι διαφωνούν στην λύση αλλά δεν προτείνουν λύσεις. Και οι ίδιοι βιώνουν το πρόβλημα τους προπηλακισμούς και τις επιθέσεις.

Αυτές οι ρυθμίσεις ισχύουν σε άλλες χώρες; Παντού στον κόσμο η είσοδος είναι ελεγχόμενη και παντού λειτουργούν υπηρεσίες ασφάλειας.

Υπάρχει και κάτι άλλο: πουθενά στον κόσμο δεν έχουμε εικόνες σαν των δικών μας πανεπιστημίων. Με κτήρια να λεηλατούνται, καθηγητές να χτυπιούνται, κοπέλες να βιάζονται και ναρκωτικά να διακινούνται. Μόνο στην χώρα μας

Ψέμα 3ο η απειλή των προσωπικών δεδομένων. Οι κάμερες θα βρίσκονται μόνο σε εξωτερικούς χώρους. Το εγκρίνει και η αρμόδια ανεξάρτητη αρχή. Ας σταματήσουμε να βλέπουμε παντού ανύπαρκτους εχθρούς. Χάρη στις κάμερες εντοπίστηκαν οι θύτες του άγριου ξυλοδαρμού του εργαζόμενου στο ΜΕΤΡΟ.

Στηρίζω τα μέτρα και σε καμία περίπτωση δεν τα θεωρώ πανάκεια. Ούτε πιστεύω ότι από μόνα τους θα γκριμίσουν το καθεστώς που χτίστηκε επι χρόνια με την ανοχή όλων μας. Όμως είναι ένα πρώτο βήμα. Είναι δείγμα ότι η Δημοκρατία υπάρχει. Αντιστρέφω λοιπόν τα επιχειρήματα επικριτών: στην πανεπιστήμια δεν μπαίνει η αστυνομία αλλά η δημοκρατία, η δροσερή πνοή της ελευθερίας που έως τώρα πνίγουν οι καπνοί των μολότοφ.

Πιστεύω ότι με την δημοκρατική τάξη που αποτρέπει την επιβολή της μειοψηφίας σε βάρος πλειοψηφίας. Είναι καιρός να το αντιληφθεί και ο ΣΥΡΙΖΑ. Η αταξία είναι ταξική. Με επίκεντρο το νομοσχέδιο αντιμάχονται 2 αντίθετες οπτικές. Οπτικές με ιδεολογικά θεμέλια γι αυτό και οδηγούν σε διαφορετικές τάσεις.

Η άποψη που βλέπει την παιδεία ως ορμητήριο κοινωνικής πάλης θέλουν στασιμότητα.

Ενώ όσοι βλέπουν το πανεπιστήμιο ως ιμάντα κοινωνικής εξέλιξης προσπαθούν να το αναμορφώσουν ώστε να γίνει δύναμη ανάπτυξης για όλους και όλη την χώρα

Το ακαδημαϊκό σύστημα έδωσε εξετάσεις και απέτυχε. Έμεινε ανοχύρωτο και απαξιώθηκε διευρύνοντας τις ανισότητες.

Με πτυχία που δεν προσφέρουν δουλειά και με κόπους καθηγητών ερευνητών φοιτητών ενίοτε να καίγονται από θρασείς τραμπούκους.

Ορισμένοι βρίσκουν το δρόμο εδώ ή στο εξωτερικό όμως οι πιο αδύναμοι χάνουν το δρόμο να προοδεύσουν, Γιατί η δύναμή τους είναι οι ίδιοι και όχι το ποροφόλι τους και τους στερεί αυτή την δυνατότητα όποιος θέλει να παραμείνει σταθερή αυτή η κατάσταση που βιώνουμε.

Συντηρητικός είναι σήμερα όποιος συντηρεί αυτά που δεν αξίζουν να συντηρηθούν. Προοδευτικός είναι αυτός που θέλει να τα αλλάξει. Διαλέξτε ρόλους. Δυστυχώς η αντιπολίτευση επιμένει σε κραυγές. Κραυγές για στασιμότητα και για έναν ανύπαρκτο αυταρχισμό. Αλλά σιωπή για την κατάσταση παραβατικότητας.

Επί ημερών του ΣΥΡΙΖΑ Πολυτεχνείο και Οικονομικό παραδόθηκαν στον εξτρεμισμό και παραβατικότητας. Μόνιμες εστίες επεισοδίων και με την δική σας κυβέρνηση να αποσύρει από την περιοχή στάσεις λεωφορείων, καταστήματα ΕΛΤΑ κ.α. Το Κράτος συνθηκολόγησε με το παρακράτος.

Ακόμα και σήμερα επώνυμα στελέχη ΣΥΡΙΖΑ στηρίζουν Κουφοντίνα. Τον δολοφόνο που κάνει βόλτες με άδειες στον τόπο των θυμάτων του.

Ο κ. Τσίπρας δέχεται το ρίσκο να θρηνήσουμε νέα κρούσματα.

Κανείς δεν σας εκχώρησε την ευθύνη να ρισκάρετε την ζωή των άλλων και με την ασφάλεια ότι εσείς είστε εμβολιασμένος».

Είναι θλιβερό ότι δεν μπορείτε να αλλάξετε.

Στα 200 έτη το ελληνικό έθνος υπήρξε κοιτίδα προόδου. Από το Καποδιστριακό πανεπιστήμιο ξεκίνησε η έξωση του Οθωνα. Στα αμφιθέατρα φούντωσε η αντίσταση και στο Πολυτεχνείο γεννήθηκε η αποκατάσταση της Δημοκρατίας.

Είναι ανιστόρητες οι συγκρίσεις με το σήμερα. Σήμερα δεν έχουμε κατοχή ούτε τυραννία για να ακούγονται συνθήματα περί ναζιστών που τάχα σεβάστηκαν το άσυλο. Περί σπουδαστικού της ασφάλειας.

Η αντιπολίτευση πρέπει να μάθει να μιλά με σοβαρά επιχειρήματα αντί να αναμασά άστοχα συνθήματα. Πρέπει να θωρακιστεί το πανεπιστήμιο από κάθε επιβουλή.

Αυτούς τους στόχους υπηρετεί το δυναμικό των πανεπιστημίων που σε πείσμα καιρών επιμένει να δημιουργεί.

Το νομοσχέδιο αποτελεί ρητή προεκλογική μας δέσμευση. Αποτελούσε ειδικό κεφάλαιο προγραμματικού μας λόγου. Είναι μια μεταρρύθμιση από τις πολλές που προωθούμε ταυτόχρονα με τα μέτρα της πανδημίας. Γιατί η Βουλή λειτουργεί και η Δημοκρατία δεν μπαίνει σε καραντίνα

Από αύριο η τριτοβάθμια αλλάζει σελίδα που δεν θα γραφεί αυτόματα. Θα χρειαστεί η συνεργασία πολιτών και ακαδημαϊκών δυνάμεων. Αν η πρώτη είναι δεδομένη και η δεύτερη είναι ισχυρή το αποτέλεσμα θα είναι θεαματικό.

Κλείνω με μια πρόταση: θα ήθελα να συνυπογράψουμε ένα κείμενο για υποτροφίες προς φοιτητές και υποψήφιους φοιτητές.

Καθιέρωση βραβείων για μαθητές άνω του 18 και για βραβεύσαντες φοιτητές. Να συμβάλουμε ώστε η αριστεία να καταστεί υποχρέωση προς το έθνος.

Είναι το κείμενο της νεολαίας Λαμπράκη με το οποίο καλούσε τους νέους να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα για περισσότερες και ποιοτικότερες σπουδές.

Στην απονομή επιτροπής υποτροφιών ήταν τότε η Ρόζα Αμβριώτη, Γιώργος Βαλέττας. Αν δεν συμφωνείτε με εμάς τουλάχιστον συμφωνείστε μαζί τους. Με τις εμβληματικές προσωπικότητες μιας άλλης αριστεράς με την οποία δεν έχετε σχέση», κατέληξε ο πρωθυπουργός.

Στην δευτερολογία του ο πρωθυπουργός σχολίασε την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα, λέγοντας ότι «διέκρινα έναν έντονο εκνευρισμό στον λόγο σας, ασυνήθιστο σε σχέση με τελευταίες εμφανίσεις σας. Το ομολογήσατε και εσείς.

Ενοχληθήκατε κ. Τσίπρα από την αναφορά που έκανα στην νεολαία Λαμπράκη. Αντιλαμβάνομαι απόλυτα ότι κάποια από τα συνθήματα εκείνων των ημερών: «πρώτοι στα μαθήματα πρώτοι στους αγώνες» δεν σας εκφράζουν. Και επισήμανα ότι μια άλλη γενιά αριστερών προέτασαν την ακαδημαϊκή ελευθερία που δεν συγκρούεται επί της αρχής με τον αγώνα.

Εσείς επιμένετε να πυροβολείτε τον όρο της αριστείας και αυτό επισήμανα.

Μου έκανε εντύπωση ότι αναφερθήκατε στους αλήτες με τα πρησμένα πόδια. Προφανώς κάνατε την παράφραση από το Άξιον Έτσι του Ο Ελύτη. Οι νέοι με τα πρησμένα πόδια που τους έλεγαν αλήτες. Ο Ελύτης μιλούσε για τους νέους της κατοχής. Πέσατε έξω αλλά δεν πειράζει. Μας έχετε συνηθίσει σε τέτοιες ανιστόρητες αναφορές.

Πρέπει να είμαστε ακριβείς.

Να αναθεωρήσετε την άποψή σας περί αποχαυνωμένων πολιτών. Αποχαυνωμένος είναι κάποιος που είναι αποβλακωμένος. Φαντάζομαι ότι δεν πιστεύετε ότι οι πολίτες δεν μπορούν να κρίνουν αυτά που ακούν.

Κατά γενική ομολογία η ΕΡΤ έχει βελτιώσει την εικόνα της. Αποτυπώνεται και σε μετρήσεις και στους δείκτες ακροαματικότητας οι οποίοι εξόδων γνωρίζω είναι αντικειμενικοί. Γίνεται προσπάθεια από την δημόσια τηλεόραση για ποιοτικό πρόγραμμα. Και στο ζήτημα ενημέρωσης αντιμετωπίζει την ευθύνη της με διαφορετικό τρόπο από όσα έγιναν στο παρελθόν.

Μου κάνει εντύπωση να εκτοξεύετε εσείς την κατηγορία για την δημόσια τηλεόραση. Ο τέως διευθυντής της ΕΡΤ είναι σήμερα συντονιστής στα ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΕΡΤ επί ημερών σας είναι επικεφαλής στο Κόκκινο. Και ο συντονιστής διευθυντής της ΕΡΤ είναι σήμερα επικεφαλής του δικού σας γραφείου τύπου.

Στα ζητήματα παιδείας: να μου αποσαφηνίσετε από που προέκυψε ο υπολογισμός ότι 24 χιλ παιδιά θα μείνουν έξω από την δημόσια εκπαίδευση.

Δεν γνωρίζετε τις βάσεις των πανεπιστημίων και τους βαθμούς των παιδιών. Γιατί σπέρνετε τον πανικό ότι δήθεν θα μείνουν έξω 24 χιλ παιδιά. Είναι μαθηματικά αδύνατο να γνωρίζετε εκτός και αν έχετε μαντικές ικανότητες. Αν έχετε αυτή την δυνατότητα να μας εξηγήσετε από που προκύπτει αυτός ο αριθμός.

Μιας και εστιάσατε στις βάσεις εισαγωγής. Προκύπτει αξιακό ζήτημα. Το ελληνικό δημόσιο προσφέρει την δυνατότητα να φοιτούν δωρεάν δεν πιστεύετε ότι και ο φοιτητής πρέπει να έχει κάποιες υποχρεώσεις απέναντι στην πολιτεία; Και ποιες πρέπει να είναι αυτές;

Δύο βλέπω εγώ: η πρώτη τουλάχιστον να καταβάλει ελάχιστη προσπάθεια ώστε να μπορεί να εισέλθει σε ένα ΑΕΙ. Ο φοιτητής που παραδίδει λευκή κόλλα περιφρονεί την διαδικασία. Αυτό για εμάς επί της αρχής δεν είναι αποδεκτό. Αν θέλει να απολαμβάνει των προνομίων δημόσια; Εκπαίδευσης θα πρέπει να καταβάλλει ελάχιστη προσπάθεια.

Για αιώνιους φοιτητές: και σε πολλά άλλα μέρη κόσμου φοιτητές σπουδάζουν και εργάζονται. Και στην χώρα μας γίνεται αυτό και τελειώνουν στην ώρα τους στα 4 και 5 έτη. Από που και ως που κάποιος φοιτητής επικαλούμενος γενικά το επιχείρημα ότι έχει και άλλα ενδιαφέροντα να παραμένει επί έτη στα πανεπιστήμια.

Σήμερα στα μητρώα παραμένουν φοιτητές που δεν πρόκειται ποτέ να αποφοιτήσουν. Πόσο έχει νόημα να εισέρχονται σε τμήματα που δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον να ακολουθήσουν.

Υπάρχει ζήτημα συσχέτισης πτυχίων με αγορά εργασίας και δεν είπατε μια λέξη.

Κάνατε μια αναφορά για το ζήτημα των κολεγίων. Aναρωτιέμαι αν όλα αυτά τα τμήματα που φτιάχνατε βράδυ με βουλευτικές τροπολογίες που είναι στην λίστα κατάταξης;

Όλα αυτά τα τμήματα είναι ψηλά ή χαμηλά στις αξιολογήσεις. Τα κολέγια παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες σε εκείνους που θέλουν να τα πληρώσουν. Αν ήσασταν αρνητικός στα κολέγια γιατί η δική σας κυβέρνηση όταν έκανε πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών γιατί έδινε και σε αποφοίτους κολεγίων να κάνουν αίτηση και το πήρατε πίσω 2 μήνες προ εκλογών. Γιατί είστε υποκριτής και από αυτή την ασθένεια δεν μπορείτε να ξεφύγετε. Δυστυχώς εμβόλιο δεν έχει βρεθεί και δεν πρόκειται για την υποκρισία σας.

Για φύλαξη πανεπιστημίων: εδώ διέκρινα μια αλλαγή στάσης. Είναι η πρώτη φορά που ομολογείτε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.

Αναρωτιέμαι αν την ίδια άποψη συμμερίζονται και τα άλλα στελέχη του κόμματός σας. Δεν θεωρώ ότι είναι άστοχη μεταμφίεση λόγω καρναβαλιού. Θα δεχθώ ότι είναι ειλικρινής μεταστροφή δική σας. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η βία στα πανεπιστήμια είχε σαφές ιδεολογικό πρόσημο. Όταν όμως αναγνωρίζουμε το πρόβλημα έχουμε και υποχρέωση να το λύσουμε. Δεν μπορούμε να το κοιτάμε και να είμαστε αποδέκτες μιας πραγματικότητας που αδικεί και υπονομεύει τα πανεπιστήμια ως κατεξοχήν χώρο ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Το πρόβλημα είναι ότι οργανωμένες μειοψηφίες συγκεκριμένης ιδεολογικής απόχρωσης επιμένουν να επιβάλλουν δια της βίας την δική τους άποψη σε ένα χώρο που πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις.

Εμείς λέμε ότι δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό αλλά κάνουμε ότι και οι άλλες χώρες: ελεγχόμενη είσοδος, ένα είδους φύλαξη εντός πανεπιστημίων με ειδικό σώμα. Και εσείς τι λέτε; Επικαλείστε μεμονωμένα περιστατικά ειδικών φρουρών για να απαξιώσετε όλους τους ειδικός φρουρούς. Δηλαδή όλα αυτά τα παιδιά με το εθνόσημο στο στήθος τι τους λέτε; Ότι επειδή κάποιοι έκαναν σοβαρά παραπτώματα είναι όλοι ανίκανοι. Ντροπή.

Το τελευταίο το οποίο κάνουμε είναι να μπορούν με κάποιο τρόπο να διαχειριζόμαστε και την οπτική εικόνα μεσώ συστήματος ελέγχου και κάμερες. Μας είπατε ότι αυτό είναι Big Brother κ.α.

Σας δείχνω 2 φωτογραφίες. Δύο κέντρα ελέγχου. Ξέρετε που είναι; Στο Kέιμπριτζ και Οξφόρδη. Αυτή είναι η εικόνα σύγχρονων πανεπιστημίων.

Ελάτε να μου δείξετε ένα πανεπιστήμιο του εξωτερικού που να έχει τις εικόνες του δικού μας που επικρατεί μια κατάσταση που εσείς δημιουργήσατε και συντηρήσατε» κατέληξε.