ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΥΠΑΡΧΟΥΣΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

Χαρακτηρίζει αδιανόητη τη συνύπαρξη δύο σχολών από δύο πανεπιστήμια σε μία μόνο πόλη…

-Αφού επιδιώκουν εξορθολογισμό, ας εξορθολογίσουν τον παραλογισμό δύο ίδιων σχολών σε μία πόλη του Νόμου Γαβρόγλου

Η Πολυτεχνική Σχολή μπορεί να λειτουργήσει  ομαλά και αναβαθμισμένα στην Ηλεία

Ο «εξορθολογισμός» στη λειτουργία των Πανεπιστημιακών Σχολών δεν μπορεί να προβλέπει απορροφήσεις ή συγχωνεύσεις Τμημάτων που έχουν δυσμενή αντίκτυπο στην Περιφέρεια, αλλά οφείλει να περιλαμβάνει βελτιώσεις και αποκαταστάσεις προηγούμενων αστοχιών πολλές από τις οποίες έχουν δημιουργήσει οι… «ακροβασίες» Γαβρόγλου και τα σχέδια της τότε κυβέρνησής του για την ακαδημαϊκή κοινότητα που κινήθηκαν σε επιπόλαιη και τελικώς εκ των πραγμάτων ανεδαφική βάση.

Ένα από τα ευτράπελα των αποφάσεών του ήταν η ίδρυση Σχολής Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην… Πάτρα και ειδικότερα στο campus Κουκούλι του αντίστοιχου Πανεπιστημίου Πατρών. Σε μία πόλη δηλαδή συνυπάρχουν και λειτουργούν δύο Πολυτεχνικές Σχολές (Πελοποννήσου και Πατρών) με τα ίδια ακριβώς τρία τμήματα μηχανικών πενταετούς φοίτησης, ήτοι: α) Πολιτικών Μηχανικών, β) Μηχανολόγων Μηχανικών και γ) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών!

Αν δεν είναι τουλάχιστον ανορθολογικό αυτό, ποιο άραγε από τα υπόλοιπα που έχουν συμβεί είναι;

Τα παραπάνω τονίζει με χαρακτηριστικό τρόπο ο βουλευτής Ηλείας Ανδρέας Νικολακόπουλος, ο οποίος παράλληλα με τις διαδοχικές παρεμβάσεις του για την ενίσχυση των σημερινών Τμημάτων Πύργου και Αμαλιάδας, κόντρα… στις διαθέσεις και επιδιώξεις των καθηγητών, διατύπωσε ακριβώς στη βάση ενός ορθολογισμού και μιας σωστής αναδιάρθρωσης την πρόταση μεταφοράς της έδρας της μιας Σχολής Μηχανικών, αυτή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου από την Πάτρα στην Ηλεία.

Γιατί στο νομό μας

Η πρόταση που βρίσκεται ήδη στα χέρια της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, καθώς έχει υποβληθεί από τον κ. Νικολακόπουλο στην Υπουργό Παιδείας και στον νυν Υφυπουργό, ενώ είχε κατατεθεί και στον πρώην Υφυπουργό, αναφέρεται σε πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει για τον τόπο όπως:

1) Την ισότιμη μεταχείριση της ΠΕ Ηλείας με την ύπαρξη Σχολής με τρία τμήματα μηχανικών και 60 μέλη ΔΕΠ, έναντι της υφιστάμενης κατάστασης με δύο τμήματα διαφορετικών Σχολών και 10 μέλη ΔΕΠ, εκ των οποίων αυτό της Μουσειολογίας να είναι θνησιγενές (με δύο μέλη ΔΕΠ μόνο).

2) Την ικανοποίηση της κοινότητας του Πανεπιστημίου Πατρών μιας και αποδεσμεύεται από τις ακαδημαϊκές, διοικητικές και οικονομικές επιπτώσεις της συνύπαρξης με τη Σχολή Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

3) Την αποδέσμευση χώρων στο campus Κουκούλι, γεγονός που καθιστά ευκολότερη την μεταφορά άλλων τμημάτων στην Πάτρα (μέρος του σχεδίου αναδιάρθρωσης).

4) Η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας δεν αποψιλώνεται «πανεπιστημιακά», καθώς η συγκεκριμένη σχολή θα εξακολουθεί να υφίσταται εντός των ορίων της.

5) Το τμήμα της Αμαλιάδας θα μπορούσε να μετεξελιχθεί σε Τμήμα Γεωργικής Μηχανικής 5ετούς φοίτησης (όπως εξάλλου είναι τα «παραδοσιακά» γεωπονικά τμήματα, (π.χ. Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και να αποτελέσει το τέταρτο τμήμα της Σχολής Μηχανικών.

Υπάρχουν οι υποδομές

Ο Ηλείος βουλευτής επεκτείνοντας την αιτιολόγηση της πρότασής του αναφέρθηκε και στις υποδομές σε Πύργο και Αμαλιάδα και οι οποίες θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις λειτουργικές ανάγκες της Σχολής Μηχανικών, και πιο συγκεκριμένα:

Στον Πύργο υπάρχουν:

Δύο κτήρια (το αριστερό και το κεντρικό, όπως φαίνονται στην φωτογραφία του παραρτήματος), τα οποία περιλαμβάνουν 1 αμφιθέατρο, 9 αίθουσες διδασκαλίας, 8 εργαστήρια και πλήθος χώρων διαφόρων χρήσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γραφεία, εργαστήρια, αποθήκες και γραμματείες.

Στην Αμαλιάδα υπάρχει:

1) Campus 60 στρεμμάτων με χώρους 2500 m2 (αμφιθέατρο 200 θέσεων, αίθουσα συνεδριάσεων, 3 αίθουσες διδασκαλίας 110, 70 και 70 θέσεων, 6 εργαστήρια και χώρους γραφείων),

2) Λειτουργικό κτήριο στην πόλη που έχει  παραχωρηθεί από τον Δήμο και σε απόσταση περίπου 2 km από το campus με 2 αίθουσες διδασκαλίας 70 και 70 θέσεων και 1  εργαστήριo.

3) Θερμοκήπιο 500 m2, πλήρως εξοπλισμένο, καθώς και δύο καινούργια αλλά ημιτελή και χωρίς καθόλου εξοπλισμό θερμοκήπια 1000 m2 και 100 m2. (Για πιθανή μεταλυκειακή εκπαίδευση σε επίπεδο γεωργικής σχολής.)

Ο κ. Νικολακόπουλος ζητά κατόπιν τούτου να εξεταστεί σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο μεταφοράς, επισημαίνοντας και τις επιπτώσεις που εξακολουθούν τώρα να υπάρχουν από τη Συνύπαρξη Ομοειδών Σχολών στην ίδια πόλη. Διευκρινίζει ακόμη ότι πιθανές αντιδράσεις που μπορεί να προκύψουν από φοιτητές, θα επιλυθούν από τη δυνατότητα μεταγραφών κλπ.

Σημειώνει τέλος ότι οι συνθήκες επιτρέπουν μία τέτοια αναδιάρθρωση, που εκτός των άλλων θα κρατήσουν το υψηλό επίπεδο Πανεπιστημιακών Σχολών στην Ηλεία και θα δώσουν κίνητρα περαιτέρω συνεργασιών και εφαρμογή σχετικών προγραμμάτων συνδεδεμένων με την αγορά του τόπου.