Με την πορεία της οικονομίας ξεκίνησε την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη. Η κα Πελώνη αναφέρθηκε σε στοιχεία, που όπως είπε, καθιστούν την Ελλάδα ελκυστικό προορισμό επενδύσεων.

Το 2021 είναι το έτος που ξεμπλοκάρουν μεγάλα αναπτυξιακά έργα που για χρόνια είχαν κολλήσει, επεσήμανε. Αναφορικά με αυτό είπε:

«Αύριο, Τρίτη, συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την κύρωση της Συμφωνίας με την οποία τροποποιούνται διατάξεις της Σύμβασης για κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65). Ύστερα από αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Κυβέρνηση κατάφερε να ξεμπλοκάρει μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς το έργο για το βόρειο τμήμα του άξονα και να εντάξει εξ ολοκλήρου την χρηματοδότησή του, ύψους 442 εκατ. ευρώ, στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το βόρειο τμήμα του Ε-65 εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.

Η κατασκευή του αποτελεί ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στο δρόμο της απολιγνιτοποίησης. Θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις, θα συμβάλλει στην ενδυνάμωση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και θα ενθαρρύνει την εγκατάσταση νέων που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας. Παράλληλα, θα ενισχύσει αποφασιστικά την ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας, με την συνδεσιμότητά της με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα».

Η ενημέρωση από την Αριστοτελία Πελώνη

Αναλυτικά η εισαγωγική τοποθέτηση της κ. Πελώνη:

«Σε ό,τι αφορά την οικονομία

Είναι βέβαιο ότι η επανεκκίνηση της οικονομίας στη χώρα μας θα αποκτήσει ισχυρή δυναμική. Συνέβαλε σε αυτό, το γεγονός ότι στη διάρκεια της πανδημίας, η Κυβέρνηση διέθεσε 41 δισ. για τη στήριξη επιχειρήσεων, εργαζόμενων και άνεργων, κράτησε όρθιο τον παραγωγικό ιστό και απέτρεψε την έξαρση της ανεργίας.

Ταυτόχρονα -τηρώντας τις προεκλογικές της δεσμεύσεις- δρομολόγησε τολμηρή μεταρρυθμιστική πολιτική, ξεκινώντας από τις μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Την ίδια ώρα το Κράτος δανείζεται με ευνοϊκούς όρους, ενώ η χώρα διαθέτει ένα δυναμικό Σχέδιο Ανάκαμψης. Μέσα σε 24 μήνες -όπως ήδη επισήμανε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στο Συνέδριο του Economist- η Κυβέρνηση έλυσε γρίφους του παρελθόντος, αλλά και του παρόντος, ανοίγοντας δρόμους του μέλλοντος.

Υπάρχουν μάλιστα -όπως τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης- τέσσερις λόγοι που εμπνέουν ισχυρή αισιοδοξία για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας:

-Οι αυξημένες καταθέσεις στην Ελλάδα αντιστοιχούν στο 14% του Α.Ε.Π. και είναι ως ποσοστό, οι υψηλότερες στις χώρες του ΟΟΣΑ, αμέσως μετά τις Η.Π.Α..

-Το Δημόσιο δανείζεται με τα χαμηλότερα επιτόκια στην ιστορία μας -στοιχείο που καταδεικνύει την εμπιστοσύνη στην οικονομία μας και την ασκούμενη πολιτική- ενώ τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των τραπεζών μειώθηκαν κατά 32 δισ. ευρώ.

-Το Σχέδιο «Ελλάδα 2.0» που προβλέπει εκταμιεύσεις 7,5 δισ. μέσα στο 2021 και πάνω από 30 δισ. στα επόμενα 7 χρόνια που θα εισφέρουν στο Α.Ε.Π. ακόμη 7 μονάδες.

-Είναι ακόμη οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έγιναν -το ψηφιακό κράτος και η τηλεργασία, το νέο εργασιακό πλαίσιο και ο αναπτυξιακός νόμος, οι μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών- που καθιστούν την Ελλάδα ελκυστικό προορισμό επενδύσεων. Κι αυτό ήδη αποδεικνύεται από την παρουσία τεχνολογικών κολοσσών όπως η Microsoft, η Cisco, η Team Viewer και η Pfizer.

Στο μεταξύ, συζητείται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την παράταση του προγράμματος «ΗΡΑΚΛΗ», που δίνει στις συστημικές τράπεζες τη δυνατότητα να πετύχουν σύντομα (μέσα στον τρέχοντα ή στον επόμενο χρόνο) μονοψήφιο ποσοστό μη εξυπηρετούμενων δανείων. Και αυτό σηματοδοτεί την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να μεταρρυθμίσει τον τραπεζικό τομέα, ο οποίος αποτελεί την κύρια «μηχανή» της οικονομίας.

Αύριο, Τρίτη, συζητείται στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την κύρωση της Συμφωνίας με την οποία τροποποιούνται διατάξεις της Σύμβασης για κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65). Ύστερα από αλλεπάλληλες επαφές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Κυβέρνηση κατάφερε να ξεμπλοκάρει μετά από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς το έργο για το βόρειο τμήμα του άξονα και να εντάξει εξ ολοκλήρου την χρηματοδότησή του, ύψους 442 εκατ. ευρώ, στο Ταμείο Ανάκαμψης. Το βόρειο τμήμα του Ε-65 εκτείνεται από τα Τρίκαλα ως την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιόμετρα και η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα 3 χρόνια.

Η κατασκευή του αποτελεί ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στο δρόμο της απολιγνιτοποίησης. Θα εξασφαλίσει γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις, θα συμβάλλει στην ενδυνάμωση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και θα ενθαρρύνει την εγκατάσταση νέων που θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας. Παράλληλα, θα ενισχύσει αποφασιστικά την ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας, με την συνδεσιμότητά της με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα.

Το 2021 είναι το έτος που ξεμπλοκάρουν μεγάλα, αλλά και εμβληματικά έργα που για χρόνια είχαν κολλήσει»

Προηγούμενο άρθροΚύπρος: Πυρκαγιά στην Πάχνα – Εκκενώνονται κατοικίες, αυξάνονται τα εναέρια μέσα
Επόμενο άρθροΣύρος: Αγωνία για 10χρονο αγόρι που μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στην Αθήνα