Προτεραιότητα χαρακτήρισε την επιστροφή στη δια ζώσης εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας ότι οι εμβολιασμοί αποτελούν ισχυρό όπλο κατά την πανδημίας.

Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι έχει ήδη εμβολιαστεί το 74% των εκπαιδευτικών, πρόσθεσε ωστόσο ότι αυτό δεν φτάνει, απευθύνοντας έκκληση στα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να προσέλθουν για εμβολιασμό.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ και ερωτηθείσα αν στα πανεπιστήμια η διδασκαλία θα γίνεται μόνο σε εμβολιασμένους φοιτητές, δήλωσε ότι όλα είναι υπό συζήτηση και πρόσθεσε ότι εξετάζεται η επιστροφή στα αμφιθέατρα με πιστοποιητικό εμβολιασμού και εργαστηριακά τεστ για ανεμβολίαστους.

Υπενθύμισε, εξάλλου ότι τα ΑΕΙ έχουν ταχθεί υπέρ της δια ζώσης διδασκαλίας. Όπως είπε, όλοι οι όροι για τη δια ζώσης λειτουργία της εκπαίδευσης θα συζητηθούν τις επόμενες εβδομάδες.

Ως προς τα σχολεία, ανέφερε ότι αν ένας έφηβος είναι πλήρως εμβολιασμένος, πιθανότατα δεν θα χρειάζεται να κάνει τεστ. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι τα self tests θα συνεχίσουν να υπάρχουν στα σχολεία.

Ελάχιστη βάση εισαγωγής

Σε ό,τι αφορά την ελάχιστη βάση εισαγωγής, αντέκρουσε τις επικρίσεις, τονίζοντας πως «θέλουμε φοιτητές, αλλά θέλουμε και αποφοίτους, δεν θέλουμε να εγκλωβίζονται σε ένα πανεπιστήμιο από το οποίο δεν θα αποφοιτήσουν».

Σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η υπουργός Παιδείας επικαλέστηκε έρευνα σύμφωνα με την όποια 7,5/10 πολίτες θέλουν την αξιολόγηση. «Η κοινωνία δεν ζητά, απαιτεί τις αλλαγές από τους πολιτικούς» τόνισε.

Στη Βουλή

Κατά την εισήγηση των προωθούμενων διατάξεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι το σχέδιο νόμου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών βασίζεται σε τρεις κεντρικούς πυλώνες: την ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, την θεσμοθέτηση μηχανισμού αξιολόγησης και την ενίσχυση των δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου.

Χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου βασικό κρίκο των συνολικών μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και υπογράμμισε ότι το υπουργείο προχωρά άμεσα σε 11.700 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση.

Αναφορικά με την αυτονομία σχολικής μονάδας, η κυρία Κεραμέως είπε πως «πάνω από το 80% των αποφάσεων λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο. Σε άλλες χώρες με αποκεντρωμένη διοίκηση το ποσοστό είναι 35%. Στόχος αποτελεί η απελευθέρωση της δημιουργικής πρωτοβουλίας των εκπαιδευτικών που γνωρίζουν καλύτερα από όλους τις ανάγκες του σχολείου. Ενδεικτικές ρυθμίσεις είναι: ελεύθερη επιλογή βιβλίου (πολλαπλό βιβλίο) ώστε οι εκπαιδευτικοί να επιλέγουν το βιβλίο που θέλουν να διδάξουν. Ολο αυτό το υλικό θα είναι διαθέσιμο σε ψηφιακή βιβλιοθήκη για να κατευθύνουν οι εκπαιδευτικοί τους μαθητές σε πηγές. Ελευθερία ως προς τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών. Σήμερα υπάρχει ένα αναλυτικό πλάνο για το πότε πρέπει να μπαίνουν διαγωνίσματα και πόσες ώρες. Εμείς λέμε ότι οι εκπαιδευτικοί ξέρουν καλύτερα και τους αφήνουμε να αξιολογούν με τον τρόπο που αυτοί ξέρουν τους μαθητές τους».

Για τον μηχανισμό αξιολόγησης των εκπαιδευτικών υπογράμμισε ότι ο χαρακτήρας του είναι βελτιωτικός και όχι τιμωρητικός.

«Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν πρώτα δεν αξιολογηθεί. Αν δεν καταγραφούν τα θετικά σημεία και εκείνα που επιδέχονται βελτίωσης» εξήγησε η υπουργός.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η θετική αξιολόγηση θα δίνει μόρια στους εκπαιδευτικούς ώστε να ανελιχθούν στην πυραμίδα διοίκησης ενώ σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης θα ενεργοποιούνται επιμορφωτικές διαδικασίες.

Αναφορικά με την ενίσχυση των δομών εκπαίδευσης η κυρία Κεραμέως επισήμανε ότι το υπουργείο προχωρά άμεσα σε θέσπιση 1.100 οργανικών θέσεων για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

Πέραν αυτών, η υπουργός υπενθύμισε ότι ήδη έχουν θεσπιστεί και θα εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο: η δίχρονη προσχολική αγωγή σε κάθε Δήμο της χώρας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, 123 νέα προγράμματα σπουδών, διπλάσια πειραματικά και πρότυπα σχολεία.

Προηγούμενο άρθροΝ. Κεραμέως: Η απάντηση στον μαθητή με τα 20.988 μόρια
Επόμενο άρθροΠάτρα: Σημάδια βελτίωσης για την 27χρονη που διασωληνώθηκε μετά το Johnson & Johnson