Μ. Σενετάκης: “Το σχολείο ήταν παραμερισμένο και αφημένο στην τύχη του – Αυτό τώρα αλλάζει”

“Τυχερή” χαρακτήρισε την υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, ο βουλευτής ΝΔ Ηρακλείου κ. Μάξιμος Σενετάκης στην ομιλία του για το ΝΣ “Αναβάθμιση σχολείου, ενδυνάμωση εκπαιδευτικών” που η ηγεσία του υπουργείου έφερε προς ψήφιση στη Βουλή.

Ο κ. Σενετάκης εξήγησε ότι “με τους υπερβολικά ανοίκειους χαρακτηρισμούς που σας απέδωσαν, ο κόσμος εν μέσω θέρους και φόβου της πανδημίας, έστρεψε την προσοχή του εδώ και αντιλήφθηκε όχι μόνο τα ψέμματα και την υποκρισία της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά το κυριότερο ενημερώθηκε για το έργο σας.” Και πρόσθεσε:

“Είναι έργο σημαντικό το παρόν νομοσχέδιο δίνει προτεραιότητα στο σχολείο. Στη βάση της Παιδείας. Εκεί που ξεκινάνε όλα. Κι είναι ίσως η πρώτη φορά που δίνεται έμφαση στο σχολείο. Συνήθως οι προκάτοχοι σας ξεκινήσουν από τα Πανεπιστήμια και κάπου εκεί τελείωναν.

Το σχολείο ήταν παραμερισμένο και αφημένο στην τύχη του.

Αυτό τώρα αλλάζει. Το σχολείο επιστρέφει! Το σχολείο ανοίγει στους μαθητές! Και ανοίγεται στην κοινωνία. Γίνεται εξωστρεφές! Γίνεται σημείο αναφοράς στο μικροκλίμα κάθε περιοχής, κάθε γειτονιάς.

Οι αλλαγές φέρνουν έναν αέρα ελευθερίας”.

Ο βουλευτής της ΝΔ τόνισε ότι με το ΝΣ η Πολιτεία εμπιστεύεται ξανά τον δάσκαλο και του δίνει το ρόλο που του αξίζει, ώστε και εκείνος με τη σειρά του να δώσει την αγωγή και την γνώση που αξίζει στα παιδιά μας.

Και ο κ. Σενετάκης κατέληξε κατηγορώντας την αξιωματική αντιπολίτευση ότι καλύπτει την ένδεια πολιτικής της με χυδαιότητα. “Κάτι πρέπει να πουν. Και δυστυχώς επιλέγουν την ύβρη. Γιατί το να αντιδράς στην πρόοδο των παιδιών μας, είναι η ύψιστη ύβρις.”

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του έχει ως εξής:

“Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Πιστεύω ότι η υπουργός εκτός από ικανή και αποτελεσματική είναι και εξαιρετικά τυχερή! Γιατί…

Πρώτον, γιατί οι ριζικές αλλαγές που επιχειρεί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες βρίσκουν σύμφωνη την συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας, και

Δεύτερον, διότι το έργο της …διαφημίζεται από την αξιωματική αντιπολίτευση!

Δεν έχει περάσει μια βδομάδα, κυρία υπουργέ, που σε αυτήν εδώ την αίθουσα σας επιτέθηκε με προσωπικούς χαρακτηρισμούς ο πρώην Πρωθυπουργός και ο πρώην υπουργός Οικονομικών κατηγορώντας σας ότι σφαγιάζετε τους μαθητές. Ότι είστε η χειρότερη υπουργός. Ότι στα χέρια σας η Παιδεία κινδυνεύει και πρέπει να φύγετε. Ότι ντιλάρετε με τα κολέγια και άλλους τέτοιους βαρύγδουπους χαρακτηρισμούς.

Ομολογώ ότι τέτοια μεταχείριση και άλλοι συνάδελφοι σας υπουργοί απολαμβάνουν από την αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά σε εσάς έχουν ιδιαίτερη αδυναμία.

Για αυτό είστε τυχερή. Γιατί με τους υπερβολικά ανοίκειους χαρακτηρισμούς που σας απέδωσαν, ο κόσμος εν μέσω θέρους και φόβου της πανδημίας, έστρεψε την προσοχή του εδώ και αντιλήφθηκε όχι μόνο τα ψέμματα και την υποκρισία της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά το κυριότερο ενημερώθηκε για το έργο σας.

Και είναι έργο σημαντικό το παρόν νομοσχέδιο δίνει προτεραιότητα στο σχολείο. Στη βάση της Παιδείας. Εκεί που ξεκινάνε όλα. Κι είναι ίσως η πρώτη φορά που δίνεται έμφαση στο σχολείο. Συνήθως οι προκάτοχοι σας ξεκινήσουν από τα Πανεπιστήμια και κάπου εκεί τελείωναν.

Το σχολείο ήταν παραμερισμένο και αφημένο στην τύχη του.

Αυτό τώρα αλλάζει. Το σχολείο επιστρέφει! Το σχολείο ανοίγει στους μαθητές! Και ανοίγεται στην κοινωνία. Γίνεται εξωστρεφές! Γίνεται σημείο αναφοράς στο μικροκλίμα κάθε περιοχής, κάθε γειτονιάς.

Οι αλλαγές φέρνουν έναν αέρα ελευθερίας.

Ελευθερία προσφέρει το πολλαπλό βιβλίο. Οι εκπαιδευτικοί προτείνουν από τα βιβλία που κρίνουν ότι χρειάζονται οι μαθητές τους. Καλλιεργούν την κριτική σκέψη των μαθητών. Τους μαθαίνουν να αναζητούν πηγές. Τους εξοικειώνουν στη συνεργασία και την ομαδική δουλειά με τους συμμαθητές τους.

Ελευθερία προσφέρεται στους εκπαιδευτικούς να διαμορφώσουν τρόπους αξιολόγησης. Η αξιωματική αντιπολίτευση θέλει τους εκπαιδευτικούς κεντρικά κατευθυνόμενους. Μέχρι και το χρόνο του διαγωνίσματος θέλει να τους υποδεικνύει.

Ελευθερία στις διευθύνσεις των σχολείων προσφέρει η έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η συνεργασία με φορείς. Η δυνατότητα πρόσθετης χρηματοδότησης με δωρεές και άλλους τρόπους που προφανώς σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την τακτική χρηματοδότηση.

Αυτό το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία κάνει την μεγάλη διαφορά. Το ξαναφέρνει στο επίκεντρο.

Φανταστείτε πόση κοινωνικότητα μπορεί να αναπτυχθεί γύρω από αυτό.

Πόσοι δεσμοί μπορούν να καλλιεργηθούν.

Η δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί είναι τεράστια. Οι δυνατότητες ανεξάντλητες.

Φυσικά ένα τέτοιο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία δεν μπορεί να μην συνοδεύεται με την αναβάθμιση και την ενίσχυση του δασκάλου.

Η αξιολόγηση είναι ο καταλύτης, για να επιτρέψει στον δάσκαλο να ξανά και παιδαγωγός.

Να επιμορφωθεί, να αναπτύξει νέες δεξιότητες, να προσεγγίσει τη νέα γνώση. Και να αξιολογηθεί για το μεράκι, την προσήλωση και την επιμέλεια του.

Η συντριπτική πλειονότητα της κοινωνίας έτσι θέλει τον δάσκαλο. Δεν τον θέλει να σταματά να εξελίσσεται αμέσως μετά που διορίζεται.

Ούτε, οι δάσκαλοι θέλουν ένα τέτοιο ρόλο για τον εαυτό τους. Θέλουν να ξαναβρούν τη θέση τους στη κοινωνία και τον σεβασμό που αρμόζει στο λειτούργημα τους. Γιατί όσο αυτή η αξιολόγηση που ερχόταν και ξαναρχόταν και ποτέ δεν εφαρμοζόταν έπληξε το κύρος τους.

Αυτό σήμερα τελειώνει. Η Πολιτεία εμπιστεύεται ξανά τον δάσκαλο και του δίνει το ρόλο που του αξίζει, ώστε και εκείνος με τη σειρά του να δώσει την αγωγή και την γνώση που αξίζει στα παιδιά μας.

Ποιος δεν τα θέλει όλα αυτά; Η κοινωνία αποδεδειγμένα το θέλει;

Θα περίμενε κανείς να το θέλουν και τα κόμματα της Αριστεράς.

“Πρώτοι στο σχολείο. Πρώτοι στον αγώνα” λέγανε κάποτε.

Τώρα φωνάζουν για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Τώρα κοροϊδεύουν τους άριστους και απαξιώνουν την αριστεία.

Πράγματι. Οι καιροί άλλαξαν. Ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να απαξιώσει το δόγμα που κάποτε συγκροτούσε το μέσο για την ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς.

Για αυτό η υπουργός είναι μια τυχερή πολιτικός. Διότι αυτή η κατάφορη παραβίαση κάθε λογικής από τον ΣΥΡΙΖΑ, την καθιστά μια υπουργό που οι πρωτοβουλίες της κερδίζουν την κοινωνία. Γιατί η κοινωνία στο μεγαλύτερο μέρος διατηρεί τα λογικά της.

Αντιλαμβάνεται πως δεν είναι λογικό όλοι να μπαίνουν στα Πανεπιστήμια και να μην αποφοιτούν.

Αντιλαμβάνεται πως δεν είναι λογικό να εισάγονται σε σχολές με βαθμούς κάτω από την βάση. Και σχολές με ειδικά μαθήματα, χωρίς τη βάση στα ειδικά μαθήματα.

Αντιλαμβάνεται πως δεν είναι λογικό, η κάθε σχολή να μην έχει την αυτονομία να ορίζει η ίδια τα ελάχιστα κριτήρια εισαγωγής.

Αντιλαμβάνεται πως δεν είναι λογικό να μην δίνεται η δυνατότητα στους νέους να προσανατολιστούν στην επαγγελματική εκπαίδευση για να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

Αντιλαμβάνεται πως η αξιωματική αντιπολίτευση καλύπτει την ένδεια πολιτικής της με χυδαιότητα.

Κάτι πρέπει να πουν. Και δυστυχώς επιλέγουν την ύβρη.

Γιατί το να αντιδράς στην πρόοδο των παιδιών μας, είναι η ύψιστη ύβρις.

Σας ευχαριστώ!”

Προηγούμενο άρθροΤραγικό τέλος στο θρίλερ του Βόλου – Νεκρός ο 31χρονος που αγνοούνταν
Επόμενο άρθροΒιολογικά: Οι υποχρεώσεις των παραγωγών και οι έλεγχοι από τον ΟΠΕΚΕΠΕ