Τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου κατέγραψε η Ελλάδα, όπως προκύπτει από την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για το 2021, που δημοσίευσαν ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ο E-commerceEurope και το EuroCommerce.

Η έκθεση του 2021 δείχνει ότι η Δυτική Ευρώπη είναι η ισχυρότερη περιοχή όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C, διακρατώντας το 64% του συνολικού κύκλου εργασιών για το 2020. Η Νότια Ευρώπη ακολουθεί στη δεύτερη θέση με μόλις 16% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ η Κεντρική Ευρώπη (8%), η Βόρεια και η Ανατολική Ευρώπη (και οι δύο 6%)

Οι ηγέτες στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου B2C παραμένουν το Ηνωμένο Βασίλειο (236 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γαλλία (112 δισεκατομμύρια ευρώ), η Γερμανία (93,6 δισεκατομμύρια ευρώ) και η Ισπανία (68,4 δισεκατομμύρια ευρώ). Ωστόσο, οι υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στον κύκλο εργασιών ηλεκτρονικού εμπορίου εντοπίστηκαν στην Ελλάδα (77%), τη Μολδαβία (49%), τη Ρωσία (41%), την Ελβετία, τη Βόρεια Μακεδονία (37%), και τη Σουηδία (36%).

Άλλα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι η χρήση του διαδικτύου στην Ευρώπη αυξήθηκε σε 89% το 2020, από 87% το 2019 και 85% το 2018, με τη Δυτική Ευρώπη (95%) Ο αριθμός των διαδικτυακών αγοραστών αυξήθηκε ταχύτερα κατά τη διάρκεια του 2020 σε σχέση με τα τελευταία 4 χρόνια, με το 71% του πληθυσμού να έχει αγοράσει από ηλεκτρονικό κατάστημα (από 66% το 2019 και 64% το 2018).

Η Δυτική Ευρώπη διαθέτει το υψηλότερο ποσοστό ηλεκτρονικών αγοραστών (86%), ακολουθούμενο από τους καταναλωτές της Βόρειας Ευρώπης (82%). Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε το υψηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών (92%), ακολουθούμενο από τις Κάτω Χώρες (91%), τη Δανία και την Ελβετία (90%), τη Γερμανία και τη Νορβηγία (87%), και τη Σουηδία (86%). Το χαμηλότερο ποσοστό διαδικτυακών αγοραστών εντοπίστηκε, για παράδειγμα, στη Μολδαβία (34%), την Αλβανία (37%), την Ουκρανία και τη Βόρεια Μακεδονία (40%), τη Βουλγαρία (42%), και τη Ρωσία (43%).

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, το 2020, μία ιδιαίτερη χρονιά που σημαδεύτηκε από την πανδημία, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο άγγιξε τα 757 δισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 10% από 690 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019. Ο COVID-19 έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά η απότομη πτώση των διαδικτυακών πωλήσεων στον τομέα του τουρισμού και των υπηρεσιών (εκδηλώσεις, εισιτήρια κ.λπ.) συνέβαλε στην συγκράτηση της συνολικής ανάπτυξης.

Η πανδημία είχε τεράστιο αντίκτυπο στις εξελίξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Το lockdown επιτάχυνε την υπάρχουσα τάση προς την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση των καταστημάτων. Οι επενδύσεις των επιχειρήσεων στα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για αρκετά χρόνια, πραγματοποιήθηκαν μέσα σε λίγους μήνες. Το ηλεκτρονικό εμπόριο αποδείχθηκε σανίδα σωτηρίας για τους καταναλωτές, καθώς περιορισμοί, όπως το αναγκαστικό κλείσιμο καταστημάτων, τους εμπόδισαν να αγοράσουν ό,τι χρειάζονταν στα καταστήματα. Ενώ το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει αντισταθμίσει πλήρως τις απώλειες που υπέστησαν πολλές ΜΜΕ με φυσικά καταστήματα, έχει απορροφήσει μεγάλο μέρος του οικονομικού σοκ. Ωστόσο, όπως τονίζεται, απαιτούνται περαιτέρω εργασίες για να διασφαλιστεί ότι ο ευρύτερος τομέας του λιανικού εμπορίου μπορεί να επωφεληθεί βέλτιστα από τις λύσεις που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός.

Προηγούμενο άρθροΕλπιδοφόρος – Το παρασκήνιο μετά τον σάλο με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής – Οι φιλοδοξίες και οι σχέσεις με την Τουρκία
Επόμενο άρθροΚαιρός – Χειμωνιάτικο πρωινό στα κεντρικά και βόρεια – Σε ποιες περιοχές έπεσε η θερμοκρασία κάτω από το μηδέν