Διονυσία-Θεοδώρα Αυγερινοπούλου για Ολυμπία Οδό: “Στη Βουλή το Πάτρα-Πύργος”

Στην τελική ευθεία περνά η ολοκλήρωση των νομικών διεργασιών, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η συνέχιση της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού ως προς το τμήμα Πάτρας-Πύργου. Η Κυβέρνηση κατέθεσε ήδη το φάκελο της «Γνωστοποίησης» προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να αναβιώσει την προϋπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης με την Ολυμπία Οδό, ενώ την Τετάρτη περνάει και από τη Βουλή.

Στο Νομοσχέδιο με τίτλο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων, διατάξεις σχετικά με την οδήγηση ατόμων με αναπηρία, ρυθμίσεις για την ταξινόμηση και την κυκλοφορία οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» κατατίθεται υπουργική τροπολογία για το ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ.  Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπουργικής τροπολογίας καταργούνται, αφότου ίσχυσαν, η παράγραφος 1 του άρθρου πέμπτου του ν. 4219/2013 (ΦΕΚ Α΄ 269) και η υπ’ αριθ. ΕΠΠ/Π1/Φ1.1/οικ. 112/4.4.2014 (ΦΕΚ Β’ 904) απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με την οποία το Αναβαλλόμενο Τμήμα Πάτρα – Πύργος του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα εξαιρέθηκε από το αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης, προκειμένου να καταστεί εφικτή η υλοποίησή και ολοκλήρωσή αυτού υπό την Σύμβαση Παραχώρησης εις όφελος της ασφάλειας των χρηστών και της ανάπτυξης των περιφερειών από τις οποίες διέρχεται το εν λόγω τμήμα, σύμφωνα και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

Ειδικότερα, η Σύμβαση Παραχώρησης (ΣΠ) για το Έργο της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα− Κόρινθος− Πάτρα−Πύργος−Τσακώνα κυρώθηκε  με το άρθρο πρώτο του ν. 3621/2007 και τροποποιήθηκε, λόγω της τότε οικονομικής κρίσης, το 2013 με την από 29.11.2013 Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο τέταρτο του ν. 4219/2013 – «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» (ΦΕΚ Α΄269)΄. 

Ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα−Πύργος− Τσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και παρέχεται πλέον η δυνατότητα – με την υπό κρίση νομοθετική ρύθμιση – να υλοποιηθεί εντός του πλαισίου της οικείας παραχώρησης – ως ήταν και ο αρχικός σχεδιασμός του- και να υλοποιηθεί το έργο, υψίστης σημασίας για την οδική ασφάλεια. Θα κατασκευασθεί με μικτή χρηματοδότηση από το Δημόσιο  και μάλιστα με ανώτατο όριο το τίμημα που είχε επιτευχθεί μετά τις εκπτώσεις κατά τις 8 ακυρωθείσες διαγωνιστικές διαδικασίες, τον Παραχωρησιούχο με ίδια κεφαλαιακή συμμετοχή και από τραπεζικό δανεισμό. 

Η κα Αυγερινοπούλου δήλωσε ότι: «Ακριβώς όπως δεσμευτήκαμε, η Κυβέρνηση προχωρά, άμεσα προς την υλοποίηση της κατασκευής του τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, και μάλιστα με οικονομικούς όρους για την χώρα μας ευνοϊκότερους από ό,τι στο παρελθόν. Αυτή την εβδομάδα στη Βουλή νομοθετούμε τις απαραίτητες ρυθμίσεις, έτσι ώστε μόλις λάβουμε την έγκριση και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να ξεκινήσει ο αυτοκινητόδρομος. Η περιοχής μας, οι πολίτες μας δικαιούνται να διέρχονται στις οδούς μας με ασφάλεια. Η Κυβέρνηση μας είναι εδώ να την εγγυηθεί και να τη διασφαλίσει».

Προηγούμενο άρθροΑνεμβολίαστοι – Στα 80 ευρώ το μήνα το υποχρεωτικό κόστος των rapid test
Επόμενο άρθροΥπόθεση Μποζατζίσκι – Να κηρυχθούν ένοχοι όλοι οι κατηγορούμενοι, πρότεινε ο εισαγγελέας