Tesla: Εγκαταλείπει τη μάχη με τη Mercedes για να τα βάλει με τη Ford

Η Tesla έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή: μια εποχή στην οποία ο Έλον Μάσκ κάνει τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας να χάσουν τον ύπνο τους.

Στη δεκαετία που μεσολάβησε από το λανσάρισμα του Model S, η Tesla μάζευε πελάτες κυρίως από παίκτες πολυτελείας με επικεφαλής τις BMW και Mercedes-Benz, αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Σε μία ημέρα ο Έλον Μασκ έχασε 13 δισεκατομμύρια δολάρια

Ενώ ο Μασκ είχε φιλοδοξίες να «χτυπήσει» τους μαζικούς κατασκευαστές με το Model 3 των 35.000 δολαρίων, κατέληξε να χρεώνει πάρα πολλά – πρώτα από ανάγκη για να κρατήσει την Tesla ζωντανή και στη συνέχεια επειδή ο ίδιος και η ευρύτερη βιομηχανία αντιμετώπιζαν περιορισμούς στην παραγωγή.

Η Tesla άνοιξε δύο νέα εργοστάσια, διπλασιάζοντας την έκταση του εργοστασίου αυτοκινήτων της. Με τον Μασκ αποφασισμένο να επεκταθεί και να ανησυχεί λιγότερο για τα κέρδη, τα αφεντικά της Ford και της Renault αρχίζουν να νιώθουν νευρικότητα.

Πόλεμος τιμών

«Πόλεμοι τιμών ξεσπούν παντού», δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, σε φιλανθρωπική εκδήλωση στο Ντιτρόιτ, προσθέτοντας ότι η Renault εξετάζει τον τρόπο τοποθέτησης των μοντέλων της. «Ποιος θα έκλεινε τα μάτια για την ανάπτυξη;»

Οι κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων δεν θα είναι εντελώς απρόσβλητοι από την πίεση στην τιμολόγηση – η Mercedes έκοψε τα αυτοκόλλητα στα EVs της στην Κίνα στα τέλη του περασμένου έτους. Αλλά τα γερμανικά στελέχη ήταν ανυποχώρητα σχετικά με την απροθυμία τους να ακολουθήσουν τον Μασκ στο να διακυβεύσουν την αξία της μάρκας.

Όπως και να έχει, ο Ola Kallenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Group AG, φαίνεται να είναι σε επιφυλακή, επειδή αυτή η στρατηγική αποδίδει καρπούς. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε αργά την Πέμπτη ότι τα κέρδη του πρώτου τριμήνου ήταν ισχυρότερα του αναμενόμενου, χάρη στην ευέλικτη τιμολόγηση.

«Η Tesla δεν θυσιάζει μόνο τα περιθώρια κέρδους των EV για να επιτύχει τις φιλοδοξίες της για τον όγκο. Σε κάποιο βαθμό, βάζει στο βωμό και την υπεραξία και την αξία του εμπορικού σήματος που έχει δημιουργήσει» εξηγεί ο Daniel Roeska, Ευρωπαίος αναλυτής αυτοκινήτων της Bernstein.

Πώς αντιδρούν οι ανταγωνιστές

Οι μειώσεις του Μασκ ήταν δραματικές και γρήγορες. Στις ΗΠΑ, η Tesla έχει κατεβάσει την τιμή εκκίνησης του best-seller Model Y sport utility vehicle έως και 29% μέσα σε τρεις μήνες.

Αυτό είναι ένα ζήτημα για τη Ford, η οποία πρόσφατα έκανε έκπτωση στο Mustang Mach-E SUV της κατά μέσο όρο περίπου 4.500 δολάρια για να παραμείνει ανταγωνιστική. Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε τη General Motors Co. ως η νούμερο 2 πωλήτρια ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ πέρυσι, παραμένει πολύ πίσω από την Tesla.

Ο Μασκ έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό για να καλύψει τη διαφορά από τη Ford που στερείται οικονομιών κλίμακας, με την εταιρεία να προβλέπει ζημίες ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων φέτος για τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Renault σκοπεύει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από τη Ford – όχι μόνο διαχωρίζοντας τις δραστηριότητές της στον τομέα των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά σχεδιάζοντας μια αρχική δημόσια προσφορά για τις δραστηριότητές της στα plug-in αυτοκίνητα και στο λογισμικό.

Η ναυαρχίδα της μάρκας Renault χαρακτήρισε την τιμή της Tesla ως προφανή πρόκληση νωρίτερα αυτή την εβδομάδα και οι επενδυτές πούλησαν τις μετοχές της γαλλικής εταιρείας την Πέμπτη παρά τις ισχυρές πωλήσεις του πρώτου τριμήνου.

Πηγή: ΟΤ

Προηγούμενο άρθροXρ. Σταϊκούρας: Μισό «σκαλοπάτι» πριν από την επενδυτική βαθμίδα
Επόμενο άρθροBig Tech: Οι τεχνολογικοί γίγαντες που «ψηφίζουν» Ελλάδα